Jag har blivit mamma

Bebisen var beräknad till den 4 oktober.
Natten mot den 25 september fick jag värkar. Jag aknade runt 24 av att jag hade ont. Det kom och gick, kom och gick... Efter ett tag ringde vi BB och dom sa att jag skulle ta några värktabletter och sedan en varm dusch och se om det känns bättre. Jag duschade tog några tabletter men det hjälpte knappt... Värkarna kom och gick hela tiden. Oregelbundet. Vi ringde BB igen dom sa att jag borde försöka stanna hemma ett tag till annars var det risk att jag bara skulle åka in bli undersökt och sedan skulle dom skicka hem mig igen... 3 värskar inom 10 minuter och att värkarna håller i sig längre än 1 minut då kunde vi höra av oss igen.. Sambon började ta tid.. Vid 7-7:30 så sa jag att nu måste vi åka in. Hade så sjukt ont! Kändes som man behövde gå på toa fast det inte kom något... Sambon ringde igen till BB och sa att nu åker vi in. Vi har på Danderyd sjukhus runt 8, blev inskriva 8:15. Värkarna fortsatte och dom undersökte mig. Jag var öppen 10 cm!!! så det var bara til latt börja krysta! Han inte få epidral som jag hade tänkt...fick nöja mig med lustgas... 2 timmar senare, 10:24, så kom våran jätte fina och underbara Zacharias till världen! En obeskrivlig känsla! Direkt när han kom ut lag dom honom på min mage! Han var så fin, skrek bara lite sen låg han bara där och såg så nöjd ut.
 
Vi var kvar på hotell BB i 2 nätter. På torsdagen fick vi åka hem. Skönt att komma hem. I går blev Zacharias 1 vecka och det är fortfarande svårt att förstå att vi blivit en liten familj. Att vi har en son som vi ska ta hand om resten av våra liv!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ett jätte stor Grattis till er prins, vilket fint namn han fick och vilken underbar förlossning du verkade haft

Sköt om er och njut nu av varandra

Kram Anna

2012-10-08 @ 21:22:41
Postat av: EllinorO

Grattis till lilla underverket. Vad glad jag är för din skull. Du som längtat så länge. Kram

2012-10-18 @ 09:13:27
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: Anna

Hej! Skrev till dig mycket innan ja har också gjort gbp. Så roligt nu när ja hittade tillbaka hit och ser att även du har fått barn! :D Jag fick en liten dotter i september. Går allt bra efter operationen och med bäbisen? /Anna Norgren

Svar: Va kul! Grattis! Då fick vi ju nästan barn samtidigt! Har gått ner lite väl mycket efter att bebisen föddes och nu när jag har ammat...men hoppas jag kan äta upp mig lite nu när jag slutat med ammingen..
MJ

2013-04-15 @ 18:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0