Heeeeelt sjukt!

Ååå, helt sjukt!! vi var ju hos gyn i torsdags..det gick bra. Hon frågade lite allmäna frågor och frågade när jag hade mens sist.. Hmmm, det var 26 januari...så jag borde ha fått det förra veckan... Kan du vara gravid frågade hon. Nej det tror jag inte sa jag.. Men ändå i fredags morse....hade några gravtest liggandes hemma.. Så jag tänkte jag gör ett test iaf.. Doppade teste och lag det på bänken.. Snabbt kom två streck fram... TVÅ STRECK = gravid stor det på förpackningen... Jag blev helt skakis!! Nej det kan inte vara sant! Rev fram ett nytt test och doppade det i urinet... TVÅ streck igen!! Va??! Helt skakis! Gravid?! Jag?!? Ringde sambon helt skakis, han också chokad! Fan måste till jobbet fort, blev sen.
Det blri inte mycket jobbat det dagenb. Surfade runt massor och läste på olika gravid-sidor. Räknade ut preliminära nedkomst datumet, 6 oktober. Men det kanske inte är så...testen kan visa fel..men kanske kanske..
Efter jobbet skyndade jag till apoteket och köpte 3 olika tester... Gjorde två direkt när jag kom hgem och båda var positiva!! Det ena hade vecko indikator och visade 3+ (veckor). Vilket betyder att jag är i mer än 5e veckan!! Enligt uträknigngar på nätet är jag i 6 veckan!! Helt sjukt!! Jag trode aldrig detta skulle hända mig! Ska ringa barnmorska på måndag och se när man ska komma dit.. Om detta är sant och allt går vägen ska vi alltså ha en liten i början av oktober!!!!

Kommentarer
Postat av: EllinorO

Nämen GUH så roligt. Stort grattis till dig och fästmannen. Himlarns så skoj.



Vad roligt!



Grattis Grattis Grattis!



Vilken enorm lättnad det måste vara för dig nu när du slipper "tänkomjagaldrigblirgravid" ångesten. Nu vet du ju att du fungerar.



Grattis igen. Du får gärna berätta allt om gravidkrämpor och lyckostunder( ifall du vill) så kan jag som har pcos få gotta mig i din lycka.



Grattis

2012-02-05 @ 01:22:22
URL: http://olssonskrypin.blogspot.com
Postat av: EllinorO

Jag fick inte kommentera inlägget ovanför. Jag kom bara till "trackback" sidan och dit vill jag ju inte jag vill kommentera!

Du får väll ringa barnmorskan och fråga hur det går till med en graviditet. Grattis.



Vad roligt. Det måste kännas skönt att allt slit med gbp operation och allt betalade sig så bra.

2012-02-06 @ 20:30:02
URL: http://olssonskrypin.blogspot.com
Postat av: Anna

Ett jätte grattis till er. Förstår din känsla som du har nu... Njut av den och passa på ät börja äta extra folsyra om du inte redan gör det.

Återigen ett jätte stort grattis till er



Kram Anna

2012-02-07 @ 20:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0