Telefontid med gyn

Har varit så nervös inför denna dag! Jag och gyn.läkaren som jag träffade för 2½ vecka sedan bestämde att hon skulle ringa mig i dag mellan 11:30-12.
11:45 ringde hon! Hon frågade hur jag mår och berättade att alla min prover såg bra ut. "Du har inte PCO längre." Va?! Har jag inte...? Blåsorna som hon såg på min äggstockar då? Hon sa att det var troligtvis blåsor som kommer utvecklas till ägg! Jag berättade att jag fått mens utan att ens ta tabletterna hon skrivit ut till mig. Hon tyckte det var jätte bra och vi bestämde att vi ska försöka själva till i början av nästa år. Har inget hänt då så ska jag kontakta henne igen. Då skulle jag få någon medicin som utveckar ägglossning. Hon ville inte ge mig de nu för då är risken att flera ägg lossnar och att det blir tvillingar, trillingar eller fler...

Helt sjukt! Känns så overkligt! Nu är det bara att beställa hem ett storpack med ägglossningstest och hoppas på det bästa! Tänk om jag ändå, efter alla dessa tårar och dagar med ångest, kan få barn!

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad roligt! Jag håller tummarna för att det ska gå vägen! :)

2011-10-04 @ 12:42:03
URL: http://spjulia.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad glad jag blev när jag läste vad du skrivit, jätte roligt att vikt nedgången även medfört någonting annat bra än bara vikten



På måndag ska jag till St Göran på gruppmöte få se hur lång tid det sedan tar innan jag får tid för att träffa läkaren och kan få en tid för op, hoppas att få göra en op under detta år



Sköt om dig nu



Kram Anna

2011-10-06 @ 20:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0