Äta 7 gånger om dagen

Att man ska äta 7 gånger om dagen fick vi ju strikta direktioner om innan och efter operationen. Det är svårt och veta vad man ska äta och ibland är det svårt att komma ihåg att man Måste äta.. ! Men ungefär så här kan det se ut.

Frukosten brukar jag alltid ta när jag kommer till jobbet ca 7.00-7.30.
För det mesta blir det en knäckesmörgås med 2-3 skinkskivor och smör på och så brukar jag ta lite te efter det.

Mellanmål 1
Barukar vara tex en ½ mannafrutti, 1 kex med ost och smör eller 1 riskaka.

Lunch
Till lunch brukar jag oftast ha måtlåda med mig (rester från middagen dagen innan). Ibland köper jag frysta färdiga lådor. Dom kan man dela på 2 så blir det 2 lagom stora luncher.

Mellanmål 2
kan vara tex: ½ mannafrutti, 1 riskaka eller 1 skorpa med ost & smör.

Middag
Det är alltid så svårt att veta vad man ska laga för middag! Har så dålig fantasi. Blir oftast samma mat hela tiden. Det är jätte bra att göra en veckomatsedel tycker jag. Får då kan man handla och planera nästa vecka tex på söndagen. Mat som brukar fungera bra hemma hos oss:
Lassange. Falukorv stuvade makaroner. Fiskpinnar & mos. Kycklinggryta med ris. Omelett.


Mellanmål 3
Brukar bli tex: smoothie, yoghurt eller knäckebröd med ost.


Kvällsfika
Kex med ost, riskaka, bulle, risgrynsgröt.


Jag tar gärna emot tips på bra mellanmål om det är någon som vill dela med sig! :) Tror också att jag behöver äta mer meijeriprodukter, får nog i mig för lite såndant.

Kommentarer
Postat av: EllinorO

Hej!

Trevligt att du är tillbaka. Vad roligt med bröllop. Jag älskar bröllop. Det är jättekonstigt med tanke på att vi hade världens minsta. Det var antingen det eller världens största.

Så vi valde bara närmsta familjen aka mina föräldrar och morfar, hans föräldrar och syskon.

Det var underbart.



Du kan ju ha kräm med mjölk som mellis med.

Vart opererade du dig någonstans?



Jag ska operera mig på ersta

2011-11-30 @ 01:53:36
URL: http://olssonskrypin.blogspot.com
Postat av: MJ

Jag opererades också på Ersta! Det var verkligen jätte bra där!

Har du fått något datum ännu?

2011-11-30 @ 07:43:12
URL: http://ttypiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0